Nilfisk S1 Pet Care- steelstofzuiger

• Test panel 8.3 apr 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk S1 Pet Care- steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

h*******@g******** 23-04-2024

Een goede degelijke steelstofzuiger.

Ik heb deze Nilfisk S1 Pet Care ongeveer 2 weken mogen testen. De stofzuiger werd in een stevige verpakking thuisbezorgd. Na het uitpakken en plaatsen van de accu viel me op dat de stofzuiger wel wat zwaar was.
Er waren meerdere hulpstukken bijgeleverd voor zowel een harde vloer als voor een tapijt. Ook zat er als extra een flexibele slang bij, alsmede een hondenborstel. Hiermee onze hond geborsteld, de haren werden meteen afgezogen op stand 1. Onze hond was hier niet bang voor, mede door het zachte geluid.
Via het prettig in de hand liggende handvat kan je omschakelen van een harde vloer naar tapijt. Heel handig.
Ook de zuigkracht, 3 standen, is in te stellen via het handvat. Zelf gebruikte ik meestal stand 2, deze stand voldeed ruim aan mijn verwachtingen. Op deze stand kon in ongeveer 25 minuten stofzuigen. Op stand 3, met wel meer zuigkracht, maar 7 minuten.
De oplaadtijd van de accu van leeg naar vol duurde ongeveer 1,5 uur. Best snel.

Mijn conclusie:
Positief
- verlichting in mondstuk
- stootrand voorkant mondstuk
- de oplaadtijd van 1,5 uur
- zuigkracht stand 2 goed, stand 3 zeer goed
- voldoende meegeleverde hulpstukken
- geluidsarm
- fijn in de hand liggend handvat
- makkelijk te bedienen via het handvat.

Nadeel
- voor mij helaas iets te zwaar
- stofreservoir aan de kleine kant.

Pluspunten

• Verlichting mondstuk
  • Voldoende hulpstukken
  • Goede zuigkracht
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Iets aan de zware kant
  • Stofreservoir had groter gemogen

j***************@l****** 17-04-2024

erg handig, zeer compleet

Ik heb een fijne testperiode achter me met de Nilfisk S1 pet care. Dit was mijn eerste snoerloze ervaring en ben zeer tevreden.

De accuduur was voldoende om het huis door te komen (stand 2), en de oplaadtijd snel genoeg mocht het een keer niet in 1x lukken.

Alle opties: aan/uit, zuigkracht en vloerstand (harde vloer of tapijt) zitten verwerkt in het handvat en het display maakt inzichtelijk wat je instelt.
Er zijn 3 standen in zuigkracht en 2 standen in ondergrond selectie.

De verlichting voorop is erg handig in donkere hoekjes en de borstel verwerkt in het mondstuk geeft een gevoel van een duwtje mee waardoor de Nilfisk er makkelijk handelbaar is. Deze borstel is trouwens makkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Hij wordt erg compleet geleverd zodat je je hele huis en interieur kan aanpakken incl. je hond of kat met de pet care borstel.

Het reservoir is groot genoeg en zo geleegd, het filter spoel je makkelijk uit onder de kraan.

Pluspunten

• zuigkracht
  • verlichting
  • handelbaar
  • compleet

Henk1604 16-04-2024

Prima Stofzuiger, wendbaar en hoge zuigkracht.

Ik heb de Nilfisk S1 Pet Care Steelstofzuiger twee weken mogen testen.
Wat een fijne stofzuiger is dit. Hij is zeer wendbaar en door zijn verlichte zuigmond is ook het zuigen onder de bank en onder kasten makkelijk. Wel ligt de stofzuiger wat zwaar in de hand (dat is wennen), vooral als je hem als kruimeldief gebruikt.
De accu vind ik in de hoge stand snel leeggaan, na het halve huis gezogen te hebben is de accu leeg. Laden gaat dan gelukkig wel weer snel. De laadstekker zit op een wat onhandige plaats.
Het legen van het stofreservoir is handig en ook het reinigen van het Hepa filter (gewoon onder de kraan) is erg handig.
Positief aan deze stofzuiger zijn:
* De hoge zuigkracht zowel op gladde vloeren als op het tapijt.
* Makkelijke bediening en zeer wendbaar.
* Simpel te legen van het reservoir en makkelijk reinigen van het filter.
Minpuntjes vind ik:
* Het hoge gewicht in de hand
* De capaciteit van de accu in de hoge stand en de plaats van de laadstekker.
Al met al een heel fijne stofzuiger.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • zuigkracht
  • zuigmond met verlichting
  • bedieningsgemak

Minpunten

• ligt vrij zwaar in de hand
  • accu op hoge stand vrij snel leeg

Erwin 15-04-2024

Echte aanrader !

Ik heb dit product mogen testen. Een mooi en compact apparaat. De accu is in anderhalf uur van leeg naar vol opgeladen wat ik erg fijn vond. De borstel die erbij zit is voorzien van licht en soms handig voor onder de bank. De zuigkracht voor op een gladde vloer is meer dan goed. Heb je meer kracht nodig kan hij ook nog een stapje harder zuigen wat wel uiteraard ten koste gaat van je accu duur. Kleine brokjes geen probleem zuigt hij gewoon mee. Ideaal om door je huis te lopen zonder snoer wat in de knoei zit. Het afval bakje is makkelijk door op knopje te drukken open te maken en te legen. Fijn dat de filter onder de kraan schoongemaakt kan worden. Door een extra filter komen er geen vieze luchtjes uit het apparaat. Kortom ik ben van mening dat voor de mensen met huisdier dit een ideaal apparaat is. Kleine haren maar ook grotere voerbrokken alles wordt netjes opgezogen.
Een echte musthave !

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • compact

Minpunten

• iets wat zwaar

Roodkapje2016 15-04-2024

Goede zuigkracht, zwaar in de hand.

k heb deze stofzuiger mogen uittesten. De stofzuiger kwam binnen in een neutrale doos. Vond ik zelf heel prettig. Leek een beetje een verantwoorde doos. Wat op viel was, dat de doos best zwaar was. De stofzuiger zat goed verpakt. Iedere accesoire zat in een apart zakje. Milieu technisch niet heel verantwoord. Er zaten voldoende accessoires bij. Zelfs een flexibele slang en een borstel, denk ik, speciaal om op je huisdier te gebruiken. De handleiding valt tegen. Er staan een paar plaatjes op, maar voor mij was totaal niet duidelijk welke borstel voor wat was en de knoppen stonden ook niet uitgelegd. Heb toch liever een geschreven duidelijke handleiding. De zuigkracht is ongelooflijk goed van deze stofzuiger. Ik heb zelf maar wat aangemodderd omdat ik niet precies wist wanneer ik welke stofzuigermond kon gebruiken. Maar de zuigkracht super. De haren gaan goed van het kleed af. Wel heb ik meerendeel standje 2 van de stofzuiger gebruikt. Maar dat zit denk ik ook tussen de oren, meer geluid,meer zuigkracht. Alleen door de 2e stand is de duur wel meteen een stuk minder. Nog geen half uur.De stofzuiger is voor mij wel te zwaar. Als hoofstofzuiger Oke, maar als je m ook als kruimelzuiger zou willen gebruiken, vind ik m te zwaar en onbenullig. Even snel gebruiken bij de hamsterkooi of de trap zuigen,vond ik lastig. Deze stofzuiger heeft voor en nadelen. Alleen als hoofstofzuiger helemaal goed, degelijk en goede zuigkracht. Maar als stofzuiger voor erbij en even snel, dan is ie toch echt te zwaar en te grof. En het bakje legen vond ik lastigere dan bij mijn eigen stofzuiger.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Veel accessoires

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Niet makkelijk te gebruiken als kruimelzuiger

m***********@g******** 13-04-2024

Fijne stofzuiger. Gebruik spreek voor zich en er zitten veel soorten hulpstukken bij, zodat je voor elke gelegenheid wel een passende hebt. Vooral de flexibele slang is erg handig. Ideaal voor als je de auto wilt stofzuigen. Batterijduur is prima. Niet voldoende om het hele huis te doen, maar genoeg voor je auto of om de huiskamer even bij te werken. Wel vrij zwaar als je m zonder steel gebruikt (bijvoorbeeld als kruimeldief). Hij heeft een flinke zuigkracht die je eenvoudig kunt regelen en je kunt instellen of de ondergrond glad of tapijt is.